Post Reply

foto's personen importeren vanuit MyHeritage

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
janthomasbakker
male
Posts: 1
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Ik heb een Gedcom geinporteerd vanuit MyHeritage.
Deze stamboom staat nu op Geneanet echter zonder de foto's van de personen.
de foto's van de personen in de stamboom staan in een aparte map op mijn computer.
Hoe krijg ik die geïmporteerd zodat de foto's weer gelinkt worden aan de juiste persoon?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10964
Om afbeeldingen mee te kunnen importeren, dient u het speciale programmaatje te downloaden. Dat vindt u hier : https://nl.geneanet.org/product/upload.

Dat programmaatje werkt echter alleen vanuit offline programma's, en dus niet rechtstreeks vanaf de site van MH.
Als u het offline programma Family Tree Builder van MH al op uw computer heeft staan, dan kunt u uw stamboom op uw computer eerst synchroniseren met uw bestand op MH. De tijd dat dat zal kosten is afhankelijk van het aantal personen en foto's.
Mocht u Family Tree Builder nog niet op uw computer hebben staan, dan kunt u dat gratis downloaden vanaf MH.

Zodra u uw stamboom en afbeeldingen in Family Tree Builder heeft staan, kunt u vandaaruit een gedcom exporteren. Vervolgens start u het speciale programmaatje op, logt u in met de naam van uw Geneanet-account en bijbehorend wachtwoord (let op : dus met hwjsijmons en niet uw e-mailadres), en importeert u de gedcom.
Ook dat kan enige tijd duren.

Al deze handelingen kunt gratis doen op Geneanet, ongeacht het aantal personen, maar wellicht dat het aantal afbeeldingen wel voor een probleem kan zorgen.
Maar ik zou zeggen, probeer het even uit, en laat daarna weten of er problemen waren.
Post Reply

Return to “Geneanet : technische vragen”