Post Reply

naerkinderen - voorkinderen

Voor doelstellingen van dit forum, zie : 'Mensen van vlees en bloed' in het klembord.
hilaerts
female
Posts: 40
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
beste

'voorkinderen! zijn denk ik kinderen uit een vorig huwelijk van de overledene, maar wat zijn 'naerkinderen'. Ik vind spijtig genoeg de tekst niet meer waar ik deze termen tegenkwam.

Kan iemand hier duidelijkheid over verschaffan aub?

dank bij voorbaat
Hilde
wdemaesschalck
male
Posts: 3618
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Het zijn kinderen uit een tweede, derde... huwelijk. Halfbroers, halfzusters. U hebt dit woord wellicht gelezen in een testament, erfenis, boedelverdeling.
Cfr een naercomer / naercomelinc = nakomeling
Mvg
William
hilaerts
female
Posts: 40
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
hartelijk dank William
mdemol
female
Posts: 43
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Ik dacht dat een voorkind een kind was dat geboren is voor zijn/haar ouders getrouwd zijn (mijn tante Paula is geboren 4 maand voor het huwelijk van mijn grootouders) of dat geboren is uit een (ongehuwde) vrouw die later (met de niet-vader) getrouwd is (Joanna Maria had een dochter en is 10 jaar later getrouwd), Joanna had dus een voorkind.

Gtjes,
Marie-Anne
hilaerts
female
Posts: 40
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Hartelijk dank Marie Anne. Het zou misschien de 2 betekenissen kunnen hebben, vermoed ik. Uit mijn tekst (die ik niet meer terugvindt) is verklaring kinderen uit vorig huwelijk zeker van toepassing.
Fijne dag nog
Hilde
wdemaesschalck
male
Posts: 3618
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Goeiemiddag,

Voorkind bestaat in de twee betekenissen Klik hier

Mvg
William
mdemol
female
Posts: 43
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Hoi William,
Hartelijk dank voor de link. Ik had hier nog nooit van gehoord maar is machtig interessant !
Gtjes,
Marie-Anne
Post Reply

Return to “Dagelijks leven van uw voorouders”