Post Reply

Hoe kan ik autocorrect uitschakelen (binnen Aldfaer) ?


wimdebruycker
wimdebruycker
Posts: 16
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Sinds enige tijd stel ik vast dat Geneanet (PC versie) telkens ik mijn eigen familienaam intik (De Bruycker), dit wijzigt naar zonder hoofdletters (de bruycker). Met andere familienamen doet dit fenomeen zich niet voor.
Hoe geraak ik hier van af?

[Edit Geneanet : lees Aldfaer in plaats van Geneanet]
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10960
Als u de lijst van alle personen in de stamboom raadpleegt, dan kunt zien welke namen van personen daar met kleine letters werden geschreven. Die namen allemaal corrigeren, dan zou de suggestie van de naam niet meer met kleine letters moeten verschijnen.
wimdebruycker
wimdebruycker
Posts: 16
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Dank voor je snel antwoord.

Dit heb ik reeds geprobeerd. Ik kan in de velden de kleine letters vervangen door hoofdletters, maar van zodra ik in een ander veld klik, komen de kleine letters terug.
Als ik de kleine vervang door hoofdletters en dan onmiddellijk terug naar de namenlijst ga, staan de kleine letters er ook nog.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10960
U kijkt van welke persoon de naam geschreven staat met kleine letters. Vervolgens klikt u op de naam van die persoon, zodat u op zijn profiel komt. Dan klikken op 'Bewerken' in de menubalk, kiezen voor 'Persoon bewerken', de naam aanpassen, en onderin het scherm op 'Bevestigen' klikken.
Zonder bevestiging verandert er uiteraard niets.
wimdebruycker
wimdebruycker
Posts: 16
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Mijn excuses, foutje van mijnentwege... het begint precies al laat te worden voor mij.

Ik tikte Geneanet (PC versie) maar bedoelde Aldfaer ...
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10960
Geen idee of u binnen Aldfaer de automatische invulling van namen kunt blokkeren. Ik weet dat het binnen Aldfaer weleens vervelend is om kleine letters in grote letters te veranderen binnen Aldfaer, maar daar houdt het voor mij eigenlijk ook op.

Ik verplaats uw onderwerp even naar een ander forumonderdeel : Aldfaer. Wellicht dat een van de Aldfaergebruikers u daar verder op weg kan helpen.

Anders even uw vraag stellen op het form van Aldfaer zelf.
wimdebruycker
wimdebruycker
Posts: 16
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Stupid me. Ik heb het intussen zelf gevonden. Aldfaer heeft blijkbaar een functie 'Onderhoud Achternaam'. Daar heb ik alle 14 'de bruycker' ineens kunnen wijzigen naar 'De Bruycker'.
Thanks om mee te denken (al had ik jou op een serieus verkeerd spoor gezet).
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10960
Kan gebeuren, en is verder geen probleem ;).

Ik zal het onderwerp straks verwijderen, zodat er geen anderen op een verkeerd spoor gezet kunnen worden.
Post Reply

Return to “Aldfaer”