Post Reply

familie Claes-Dalemans uit Sint-Job: identificatie oudooms en -tantes

joke58
female
Posts: 37
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
uit de nalatenschap van mijn grootmoeder Maria Elisabeth Claes heb ik deze familiefoto.

Mijn grootmoeder is het jongste kind, het meisje uiterst rechts op de foto met de grote witte strik in het haar.

Het is duidelijk wie de ouders - mijn overgrootouders dus - zijn: die zitten centraal: Jacobus Claes, geboren Brecht 30.11.1862 en Anna Maria Antonia Dalemans, geboren Sint-Job-int-Goor 15.05.1858

Uit genealogisch onderzoek weet ik ook de namen van de zes kinderen:
- Anna Cornelia Philomena, geboren 03.02.1886
- Maria Carolina, geboren 16.05.1887
- Maria Joanna Francisca, geboren 22.05.1892
- Ludovicus Alphonsus, geboren 12.11.1894
- Leonardus Ludovicus, geboren 18.07.1896
- Maria Elisabeth, geboren 19.06.1898 (= mijn grootmoeder)

Jammer genoeg is er nergens een aantekening of zo met de juiste namen op de juiste plaats. Bij de twee broers meen ik wel een leeftijdsverschil te kunnen zien, dat zijn wellicht Louis (1894) uiterst links en Leo(nard) (1896) achter midden. Bomma is uiteraard het jongste meisje, helemaal rechts. Maar ik vind het moeilijk om een leeftijd te plakken op de drie oudste dochters, dus wie wie is, is voor mij een vraagteken. Het is ook gissen naar de datum van de opname. De ouders zijn in 1885 getrouwd, dus 1910 zou kunnen (zilveren bruiloft). Maar dan zou bomma al 11-12 jaar zijn (geboren 19 juni 1898) op deze foto. Dus eerlijkheidshalve kunnen we enkel zeggen ‘tussen 1905 en 1910’ denk ik?

Als er iemand ook van deze familie afstamt en dus een familielid herkent, laat het me weten!

alvast bedankt

Joke
Fam Claes-Dalemans.JPG
julcol47
male
Posts: 1
joke58 wrote: 03 January 2023, 14:50 uit de nalatenschap van mijn grootmoeder Maria Elisabeth Claes heb ik deze familiefoto.

Mijn grootmoeder is het jongste kind, het meisje uiterst rechts op de foto met de grote witte strik in het haar.

Het is duidelijk wie de ouders - mijn overgrootouders dus - zijn: die zitten centraal: Jacobus Claes, geboren Brecht 30.11.1862 en Anna Maria Antonia Dalemans, geboren Sint-Job-int-Goor 15.05.1858

Uit genealogisch onderzoek weet ik ook de namen van de zes kinderen:
- Anna Cornelia Philomena, geboren 03.02.1886
- Maria Carolina, geboren 16.05.1887
- Maria Joanna Francisca, geboren 22.05.1892
- Ludovicus Alphonsus, geboren 12.11.1894
- Leonardus Ludovicus, geboren 18.07.1896
- Maria Elisabeth, geboren 19.06.1898 (= mijn grootmoeder)

Jammer genoeg is er nergens een aantekening of zo met de juiste namen op de juiste plaats. Bij de twee broers meen ik wel vernierseen leeftijdsverschil te kunnen zien, dat zijn wellicht Louis (1894) uiterst links en Leo(nard) (1896) achter midden. Bomma is uiteraard het jongste meisje, helemaal rechts. Maar ik vind het moeilijk om een leeftijd te plakken op de drie oudste dochters, dus wie wie is, is voor mij een vraagteken. Het is ook gissen naar de datum van de opname. De ouders zijn in 1885 getrouwd, dus 1910 zou kunnen (zilveren bruiloft). Maar dan zou bomma al 11-12 jaar zijn (geboren 19 juni 1898) op deze foto. Dus eerlijkheidshalve kunnen we enkel zeggen ‘tussen 1905 en 1910’ denk ik?

Als er iemand ook van deze familie afstamt en dus een familielid herkent, laat het me weten!

alvast bedankt

JokeFam Claes-Dalemans.JPG
joke58
female
Posts: 37
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
beste 'Julco', ik begrijp je reactie niet goed - je hebt gewoon mijn vraag gekopieerd en herhaald?
edwardn
edwardn
Posts: 1559
Entry mode: Graphic
Browsing: Text
View their family tree
Prachtige foto!

Het is en blijft een wilde gok, maar het lijkt toch wel als men de gezichten bekijkt dat degene schuin achter uw bomma de jongste van de andere drie dochters is, degene naast haar de volgende in lijn. De derde die achter haar vader staat lijkt mij de oudste, ze draagt in ieder geval ook een ring. Maar dat kan je bij de andere twee niet zien natuurlijk. ;) Als ik me niet vergis is zij dan in 1906 getrouwd.
Anna Cornelia



Edward
sebadera
sebadera
Posts: 63
Dag Joke,


een zeer mooie foto!

Het is inderdaad geen probleem om uw bomma, en om de twee broers te indentificeren. Maar de drie oudste dochters, die weinig van leeftijd verschillen, zijn moeilijker te identificeren. Ik denk dat je zult moeten proberen info trachten in te winnen bij verre verwanten, eventueel afstammelingen van de drie zusters. Misschien weten zij nog wie hun bomma is. Misschien is wel iemand die ze allemaal kent. En ondertussen leer je je verwanten kennen.


Veel succes!
Post Reply

Return to “Genealogische aspecten van oude foto's, prentbriefkaarten en affiches en van bidprentjes, rouwbrieven en grafzerken, gedenkplaten”