Post Reply

pictures

I dette forum kan man stille alle tekniske spørsmål som gjelder bruk av GeneaNets database  : ulike søk, personlige opplysninger osv. Oppgi konkrete eksempler hver gang du stiller et spørsmål : navn, tillegg…)

Moderator: reidars

gustavwasa
male
Posts: 10
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree

pictures

Post by gustavwasa »

I want to put in a picture of a person. I can see the picture in the program, but it won_t show in the tree.
Jeg registrerer  et bilde i treet. Det blir lagt inn og vises i programmet, men vises ikke i treet.

Gustav Onarheim
reidars
male
Moderator
Posts: 167
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree

Re : pictures

Post by reidars »

Litt usikker på hva som er problemet.
Dersom personen du forsøker å legg bildet til allerede har et portrett må du fjerne dette først.
Dersom du har lastet opp bildet du ønsker å vise i treet allerede går du til den person i treet du ønsker å legge bildet til, velger "Legg til bilde". Du ser da det bildet du ønsker å hente (enten fra din datamaskin eller fra galleriet (Ditt Arkiv & Bilder). Merk det bildet du ønsker og velg send. Gå så til treet og personen du tidligere valgte. Bildet skal nå vises der.
Dersom det allerede er knyttet et bilde til personen må du fjerne dette først. Da går du til Ditt Arkiv & Bilde dobbelklikker på bildet som skal fjernes, velger personens navn og klikker fjern.
Håper du lykkes med dette.
gustavwasa
male
Posts: 10
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree

Re : pictures

Post by gustavwasa »

Det gjelder kun 1 profil. Jeg får legge inn bilde på far, men ikke på sønn. Det jeg oppdaget, var at i adressefeltet oppe, viste adressen til far, både på sønn og en datter. Når jeg la inn bilde på sønn og datter, havnet de hos faren.
Gustav
reidars
male
Moderator
Posts: 167
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree

Re : pictures

Post by reidars »

Dersom dette gjelder å lenke bilde av sønn så gjør du slik:
Gå inn på ditt tre, velg (marker) sønn i det grafiske treet.
Klikk på Arkiv & Bilde og velg Legg til familiebilde.
Velg bilde (marker) (fra ditt galleri eller fra din datamaskin).
Klikk på send.
Gå så til ditt slektstre. Bildet skal nå være lenket til sønn.

Dette er helt ordinær fremgangsmåte og er det jeg kan bidra med.
Dersom det ikke fungerer må du ta snapshots av bilder som viser hvordan du går frem.
Du må da opprette en kontakt-billett for å få sendt disse til meg.

gustavwasa
male
Posts: 10
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree

Re : pictures

Post by gustavwasa »

Det er det samme hva jeg gjør den profilen vil det ikke vise bilde på. Å trykke send fra galleri, virket ikke. Trykker du for å legge inn bilde fra mappe, kommer det nytt bilde inn i galleri, men meldingen viser ingen lenkede dokumenter. Jeg tror sønnen min får se på det. Han kaller seg developer, og bruker kun Mac som meg, så han får ta det.
Adressen i profilen jeg skal legge bilde inn i har samme adresse som faren.Jeg får lov å legge bildet inn på faren, men ikke på sønnen.

Gustav
reidars
male
Moderator
Posts: 167
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree

Re : pictures

Post by reidars »

Bare for ordens skyld. Du må merke ønsket bilde før du klikke på send.
Post Reply

Return to “Tekniske spørsmål”