Post Reply

Oost-Indië


edwardn
edwardn
Posts: 1583
Entry mode: Graphic
Browsing: Text
View their family tree

Oost-Indië

Post by edwardn »

Ik heb naast de doopakte van een ver familielid (Hamont 1783) ook een document van zijn militaire loopbaan gevonden op FS.org.
Bij de film van het Depotbataljon voor de Koloniën nr 30 vind ik zijn stamnummer terug.
Op het document staan zijn persoonlijke gegevens vermeld, zijn stamnummer, de veldtochten waaraan hij heeft deelgenomen. (Spanje:1807-1811, Frankrijk:1814, Waterloo: 1815)
In februari 1820 heeft hij voor 8 jaren bijgetekend en was hij bij de Jagers.
Tenslotte wordt vermeld dat hij aan boord van een schip met bestemming Oost-Indië is vertrokken op 10 juni 1820. Vanaf dan ben ik het spoor bijster.
Ik ben dan opnieuw gaan zoeken bij FS.org. Daar vind ik wel meerdere keren dat stamnummer 8574 terug, maar dat is een andere persoon in een andere afdeling van het leger.
Ik ben een volledige leek op gebied van stamnummers etc., maar ik ging er van uit dat die uniek waren.
Ik zou natuurlijk graag weten of hij in Oost-Indië is overleden of teruggekomen naar Nederland of België.
Iemand die mij op weg kan helpen?

Edward
edwardn
edwardn
Posts: 1583
Entry mode: Graphic
Browsing: Text
View their family tree

Re: Oost-Indië

Post by edwardn »

Bedankt voor de reactie Dirk,

Dat was niet echt snugger van mij. :oops:
Hij heet Johannes Verdonschot, gedoopt in Hamont op 16 januari 1783.
Hij is de zoon van Lambertus Verdonschot(Hamont) en van Maria Anna Schellens (Woensel)
Op de bijgevoegde afbeelding staat hij op rij 4.

Edward
Attachments
Johannes Verdonschot Waterloo 2.jpg
edwardn
edwardn
Posts: 1583
Entry mode: Graphic
Browsing: Text
View their family tree

Re: Oost-Indië

Post by edwardn »

Dirk,

Ja het huwelijk heb ik ook gevonden.
Ik ga nu de overlijdensregisters van Hamont en Woensel eens doorzoeken.
Daar ben ik weer even zoet mee. :)