Post Reply

Son(ne)mans


henksonnemans
male
Posts: 9

Son(ne)mans

Post by henksonnemans »

Mijn oudst traceerbare voorouder is Laurentius Sonnemans die waarschijnlijk rond 1600 in Weert, Midden Limburg geboren is.
Vanaf 1636 laat hij kinderen dopen in Weert. Ik heb sterk de indruk dat hij al voor 1636 kinderen heeft gehad die echter door het ontbreken van DTB-gegevens van voor 1636 van Weert "verdwenen"zijn. Bekend is dat veel Weertenaren vertrokken in die tijd en hun heil elders zochten. Zo heb ik een vermoedelijke zoon Jacob Laurensen Sonnemans "de Weirt" ontdekt die in Leiden en Alkmaar opduikt en trouwt met Marite de Haes. Als anderen een "Sonnemans" tegen komen met een eerste of tweede voornaam die afgeleid is/kan zijn van Laurentius (tussen 1600 en 1750) dan zou ik dat graag weten.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank,

Henk Sonnemans.
janachterberg
male
Posts: 4
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree

Re: Son(ne)mans

Post by janachterberg »

Henk,

vermeld altijd, indien bekend, een religie en mogelijk een beroep. In Gouda NH kom ik Sonnemans alleen als doopgetuigen tegen voor 1650, maar daar zit geen Louw/Laurens tussen. Zowel Amsterdam als Delft hebben prima zoekmachines om verder te zoeken. Gebuik jokers met zoeken. Bijvoorbeeld sonn*man* Dan krijg je hits op meerder naamvormen.
https://archief.amsterdam/indexen/ondertrouwregisters_1565-1811/zoek/index.nl.html In A'dam kreeg ik 23 hits, maar geen Laurens
Post Reply

Return to “Nederland”