Post Reply

indexering registers Oost-Vlaanderen??


samvi
male
Posts: 24
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Weet iemand of er een index bestaat van de registers in Oost-Vlaanderen per dorp en op akteniveau, naar analogie met
www.vrijwilligersrab.be voor West-Vlaanderen?
Groeten,
Samvi
krisvr
female
Posts: 508
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Hallo
De heemkring van Londerzeel heeft in zijn lijsten (Dender en Dijle) enkele Oost-Vlaamse parochies. Zie ‘ten geleide’ bij Dender en Dijle. Opgelet: lijsten zijn niet altijd volledig (en bevatten hier en daar wat fouten, gelukkig maar weinig).
Zie ghklonderzeel.be

Familiekunde Land Van Waas heeft ook enkele lijsten, maar die zijn enkel tegen betaling, dacht ik:
https://www.familiekunde-landvanwaas.be/

Dat is uiteraard maar een deeltje van Oost-Vl.

Kris
samvi
male
Posts: 24
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Dank voor uw reactie.
Land van Waas is helaas niet de streek waar ik zoek. Is de regio rond Dikkelvenne, Scheldewindeke.
Ik begrijp dus dat een indexering voor de hele provincie niet bestaat, enkel op lokaal niveau.

Mvg
lanckact
male
Posts: 77
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
samvi wrote: 11 September 2020, 14:02 Weet iemand of er een index bestaat van de registers in Oost-Vlaanderen per dorp en op akteniveau, naar analogie met
www.vrijwilligersrab.be voor West-Vlaanderen?
Neen, iets als vrijwilligersrab bestaat niet in Oost-Vlaanderen. Niet automatisch doorzoekbare indexen per dorp kunnen wel bekeken worden op de site van het Rijksarchief, maar ik veronderstel dat je dat niet bedoelt?

Voor Scheldewindeke, en meer uitgebreid het Land van Rode en omgeving, is er wel een volledige en doorzoekbare indexatie gebeurd (inclusief familiereconstructie), zie hier: https://www.prosapia.be
Dikkelvenne valt helaas net buiten deze regio.

Overigens VVF, heeft wel een (voor volledig Vlaanderen) doorzoekbare index gemaakt voor wat betreft de achternamen in de parochieregisters, maar dus niet op persoon-niveau. https://dataindexen.familiekunde-vlaanderen.be/SearchKlappers/search.php

Ik hoop dat je hiermee al verder aan de slag kunt. Welke personen zoek je juist?
samvi
male
Posts: 24
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Beste,
Dank voor deze informatie,
Dit kan me zeker vooruit helpen.
Ik stam af van o.a. ene Martinus Delvoye uit Dikkelvenne (1799-1840), een onwettige zoon van Joanna Delvoye en kleinzoon van Joannes Baptist Delvoye en Adriana Monica Bovyn, die naar Ieper uitweek. Het is vooral in dit laatste gezin dat ik opzoekingen doe. Drie van hun kinderen zijn onvindbaar : Adriana, Joannes Franciscus en Josepha. Ik heb reeds de registers van alle omliggende dorpen afgeschuimd maar geen spoor te vinden. Ben op zoek naar een nieuwe pistes dus.

Mvg,
Sam vi
lanckact
male
Posts: 77
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Hallo Sam,

Ik heb de personen die je zoekt even snel op prosapia opgezocht, Adriana (Maria) Delvoy(e) zou geboren zijn op 28/02/1774 in Scheldewindeke. Voor Josepha: °10/01/1786 (Dikkelvenne) - +29/04/1790. Beiden geregistreerd als kind van Joannes Baptista Delvoye en Adriana Monica Bovyn (°Scheldewindeke). Andere (op de site gekende) kinderen van het koppel zijn: Joanna Maria, Theresia, Joannes Baptista, Carolina en Benedictus. Joannes Franciscus duikt vreemd genoeg nergens op (misschien voorhuwelijks kind, geregistreerd onder Bovyn?).

Blijkbaar valt Dikkelvenne dus toch onder het werkgebied van prosapia, in tegenstelling tot wat ik eerst meegaf ;)

Succes nog met de zoektocht!
samvi
male
Posts: 24
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Hartelijk dank voor de hulp.
Josepha Delvoye kan alvast afgevinkt worden inderdaad. Zij stond niet in de klappers, waardoor het aangewezen is om nog eens manueel blad voor blad door de registers van Dikkelvenne te gaan voor de andere personen in dat gezin.

Groeten.
Post Reply

Return to “België”