Post Reply

verschil boom en profiel

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
maymaes
female
Posts: 3
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree

verschil boom en profiel

Post by maymaes »

hallo,
waarom worden in de boom niet alle personen weergegeven die in het profiel wel zichtbaar zijn ?
Ik wil aantekeningen en bronnen toevoegen en ik merk dat de personen wel worden weergegeven via profiel maar niet via boom. Ik vind het veel gemakkelijker en overzichtelijker om via de boom te werken, maar via de boom lijkt het of ik die personen nooit ingebracht heb. Alvast bedankt voor jullie eventuele hulp. May
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10942
Dat komt enerzijds omdat op de boom maar een beperkt aantal personen zichtbaar kunnen zijn.
En anderzijds, als de boom in 3D getoond zou kunnen worden, dan zouden er meer lijnen kunnen worden getrokken. In 2D zou dat al erg snel onoverzichtelijk worden. Zo kunnen niet tegelijkertijd én de ouders van een persoon én de ouders van zijn/haar partner getoond worden, en dus ook niet van beide tegelijk de broers en zusters.

U kunt overigens links in het scherm van de boom nog wel het aantal generaties instellen. Wellicht dat er dan net even meer personen in beeld komen/blijven.
Post Reply

Return to “Geneanet : technische vragen”