Post Reply

Inschrijvingsnaam bestaat niet op Geneanet.

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
bfscon0001
male
Posts: 11
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Beste,

Sinds de laatst (= vandaag 7/10/2019) via mijn outlook van Geneanet binnengelopen meldingen verschijnt bij het aanklikken van een naam het bericht "Deze inschrijvingsnaam bestaat niet op Geneanet. Graag uw ingevoerde gegevens nakijken". Ik heb mijn ingevoerde gegevens, die sinds enkele jaren ongewijzigd bleven, nagekeken en geen onjuistheden ontdekt. Daarnaast heb ik nu ook het mailadres "[email protected]" aan mijn adressenbestand toegevoegd.

Voormeld bericht "Deze inschrijvingsnaam ..." blijft echter verhinderen dat ik de mij door Geneanet toegezonden informatie kan raadplegen.

Graag uw advies, waarvoor alvast dank.

Vriendelijke groeten
Alfred Bakkers
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10857
Kunt U even in het bericht kijken welke account er in vermeld staat ?

De meldingen kunt U overigens ook gewoon via de site benaderen. Rechts in het scherm verschijnt er een symbooltje bij het belletje, dus daar even op klikken.
Staat daar geen symbooltje meer, dan klikken op 'Zoeken', en vervolgens op 'Mijn meldingen'. Daar dan even de periode instellen op afgelopen week.
bfscon0001
male
Posts: 11
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Beste,

De account in het bericht : "bfscon0001"

vr gr
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10857
Dat is Uw eigen account, en die bestaat wel.
Vermoedelijk geeft het systeem een verkeerde melding, en speelt er iets anders., bijvoorbeeld meldingen van nieuwe input van een gebruiker die deze later weer verwijderde.

Kunt U nogmaals even op de link in het e-mailbericht klikken ?
bfscon0001
male
Posts: 11
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Beste,

Ik veronderstel dat u vraagt om het mailbericht dat ik deze ochtend ontving en waarvan ik u meldde dat ik de detailgegevens van de mij gemelde namen niet kan openen ? Dit heb ik gedaan met hetzelfde bericht als resultaat : "Inschrijvingsnaam bestaat niet op Geneanet". Als ik de meldingen van Geneanet van voorgaande weken oproep dan kan ik de detailgegevens van de me doorgezonden namen wél (nog steeds) openen.

vr gr
Alfred (bfscon0001)
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10857
Dan zoals eerder beschreven de meldingen openen vanuit de site zelf :

De meldingen kunt U overigens ook gewoon via de site benaderen. Rechts in het scherm verschijnt er een symbooltje bij het belletje, dus daar even op klikken.
Staat daar geen symbooltje meer, dan klikken op 'Zoeken', en vervolgens op 'Mijn meldingen'. Daar dan even de periode instellen op afgelopen week.
bfscon0001
male
Posts: 11
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Beste,

De procedure via de website toegepast met eenzelfde resultaat : "Inschrijvingsnaam bestaat niet op Geneanet".

vr gr
Alfred
(bfscon0001)
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10857
In dat geval heeft de betreffende gebruiker iets geïmporteerd, en daarna weer verwijderd.

Op welke gebruikersnaam klikte U (en dus niet bfscon0001 noemen) ?
bfscon0001
male
Posts: 11
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Beste,

Normaal log ik in op de website via 'mijn favorieten'. Dat heb deze keer echter bewust niet gedaan. Ik logde in via Google op 'geneanet.org', waarna op het scherm rechtsboven automatisch 'bfscon0001' verschijnt en ik toegang heb tot de site. Ik heb dus zelf noch een gebruikersnaam ingevuld, noch op een gebruikersnaam geklikt.

Ik ben hier trouwens de enige gebruiker van de Geneanet-website en heb sinds de meldingen van deze ochtend (8:25 u) geen enkele wijziging doorgevoerd, enkel mijn accountgegevens nagekeken.

vr gr
Alfred
(bfscon0001)
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10857
Dat was mijn vraag niet. Ik vroeg om welke account het gaat, waarin zich de melding zou bevinden ? De naam van de account staat links onderin de het balkje van de melding.
bfscon0001
male
Posts: 11
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Beste,

Ik denk dat ik je vraag niet goed begrijp.

Op welk document/mail/bericht wil je dat ik een/de account aflees ?

vr gr
Alfred
(bfscon0001)
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10857
Waar klikt U op voordat U die melding krijgt ?
Ik neem aan op een van de vondsten in de melding, en daar staat dus links onderin de naam van de account waarin zich die vondst bevind.
bfscon0001
male
Posts: 11
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Beste,

Alle meldingen, en dat zijn er 71 + 60, zijn afkomstig van de account 'gen003'.

vr gr
Alfred
(bfscon0001)
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10857
De account gen003 is een testaccount. Daar staat af en toe een bestand in, om fouten te corrigeren of na te kijken. Daarna wordt het bestand weer verwijderd.
Deze keer heeft het systeem net in de uren dat het bestand bestond de data door gesleuteld naar de meldingen als zijnde nieuwe data. Op het moment dat een gebruiker de stamboom daarna verwijderd wordt dat niet gecorrigeerd in de lijst van de meldingen. Dat zou namelijk te veel van het systeem vergen. Vandaar dat er een melding verschijnt.
Die melding was niet geheel duidelijk over de situatie en werd ondertussen aangepast naar : Deze account bestaat niet meer, of bevat geen stamboom.
bfscon0001
male
Posts: 11
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
OK Wim begrepen en bedankt voor de opheldering.

vr gr
Alfred
(bfscon0001)
Post Reply

Return to “Geneanet : technische vragen”