Post Reply

Bronpersoon

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
kurt100
kurt100
Posts: 20
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree

Bronpersoon

Post by kurt100 »

hallo,

ik heb nog niet lang mijn stamboom hier op Geneanet toegevoegd via een gedcom bestand.
Mijn bronpersoon is ingesteld op een achternicht van mij. Telkens als ik mijzelf wil instellen als bronpersoon lukt dat wel maar als ik dan uitlog en terug inleg is mijn achternicht terug ingesteld als bronpersoon. Hoe kan ik deze vast op mezelf op of iemand anders laten staan? Alvast bedankt voor de feedback.

Kurt
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10960

Re: Bronpersoon

Post by wimdeckers »

U denkt blijkbaar dat U de bronpersoon instelt, maar die zou dan niet veranderen na uit- en inloggen, dus mogelijk gebruikt U een van de opties voor een tijdelijke bronpersoon, voor bijvoorbeeld een overzicht.

Om de bronpersoon in te stellen gaat U naar een profiel van een persoon. Daar klikt U op het huisje links in de banner. Vervolgens komt U op de welkompagina van Uw stamboom. Daar klikt U onder 'Snelkoppelingen' op 'Verwijzingsfiches wijzigen'. Op het volgende schermpje klikt U op 'Wijzigen' achter de naam van Uw achternicht. Op het volgende schermpje kunt U dan de bronpersoon instellen.
kurt100
kurt100
Posts: 20
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree

Re: Bronpersoon

Post by kurt100 »

Bedankt,

De bronpersoon hebben we kunnen aanpassen. Nog 2 vraagjes.
Wat is een Sosa nummer ?
En kan ik en lijst trekken van alle namen in de stamboom?

alvast bedankt.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10960

Re: Bronpersoon

Post by wimdeckers »

Een sosanummer is een nummer dat gegeven wordt aan al de directe voorouders van de bronpersoon.
Daarbij is het nummer van de vader steeds tweemaal dat van een kind, en dat van de moeder het nummer van die vader plus één.

Nee, U kunt geen lijst uitdraaien van alle personen in Uw bestand, tenzij Uw bestand bestaat uit een parenteel zonder zijtakken, of een kwartierstaat zonder broers en zusters. In die gevallen staan namelijk alle personen wel vermeld op een lijst van afstammelingen cq voorouders.
Post Reply

Return to “Geneanet : technische vragen”