Post Reply

Inloggen mobiele app lukt niet

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
edwardn
edwardn
Posts: 1582
Entry mode: Graphic
Browsing: Text
View their family tree
Vergis ik me of klopt het dat er een tijdje geleden een mail van Geneanet is gestuurd met de melding dat de ondersteuning voor de mobiele app wordt stopgezet? Enkel als je de app niet verwijdert zou hij nog werken? Ik heb deze mail spijtig genoeg verwijderd.
Ik heb de app hier nog op een Android 5 toestel staan en het werkt nog steeds. Ik heb nog niet geprobeerd om te verwijderen en opnieuw te installeren. Op mijn dagelijks toestel met Android 4.4.4 lukt het niet meer zoals in één van de vorige berichten staat.
Mvg. Edward
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10960
Ik heb U een privé-bericht gestuurd.
Graag daarop antwoorden, indien U een oplossing voor het probleem wilt hebben, want de reden waarom het niet zou werken is met de huidige info niet te bepalen.
knilles
male
Posts: 7
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Het werkt inmiddels. Ik heb het wachtwoord gewijzigd in een simpel woord en dan lukt het wel. Het lijkt alsof de app bepaalde karakters niet accepteerd. Maar dat is slechts een vermoeden van mij.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10960
Zoals ik al aangaf is een simpeler wachtwoord vaak handiger.
De app heeft geen probleem met bepaalde karakters, voor zover ik weet, maar met een ingewikkeld wachtwoord met hoofd- en kleine letters, en leestekens, is een intikfout zo gemaakt.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10960
edwardn wrote: 15 December 2018, 13:29 Vergis ik me of klopt het dat er een tijdje geleden een mail van Geneanet is gestuurd met de melding dat de ondersteuning voor de mobiele app wordt stopgezet? Enkel als je de app niet verwijdert zou hij nog werken? Ik heb deze mail spijtig genoeg verwijderd.
Ik heb de app hier nog op een Android 5 toestel staan en het werkt nog steeds. Ik heb nog niet geprobeerd om te verwijderen en opnieuw te installeren. Op mijn dagelijks toestel met Android 4.4.4 lukt het niet meer zoals in één van de vorige berichten staat.
Mvg. Edward
De app wordt binnenkort uit de appstores verwijderd, omdat er volgens gebruikers te veel hiaten in zouden zitten. Die hiaten zitten er naar mijn mening niet in, maar bepaalde gebruikers verwachten gewoon dat er met de app net zoveel kan als op de site zelf. Daar was de app dus nimmer voor bedoeld, maar slechts als handig middel om op locatie even snel in de stamboom te kunnen kijken, en eventueel aanvullingen en/of correcties te kunnen aanbrengen.
Daar er blijkbaar te veel gebruikers niet begrijpen waarvoor de app echt bestemd was, heeft Geneanet besloten de app uit de appstores te verwijderen. De app blijft overigens gewoon werken in de nabije toekomst.

De verdere ontwikkeling is gestopt, maar wellicht wordt die later eens weer opgepakt.
knilles
male
Posts: 7
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Tja je kan wel een verkeerd typen maar geen twintig of dertig keer fout in de app op smartphone of tabel en nul keer op de site.
Maar goed het werkt. Bedankt voor het meedenken.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10960
Dat kon dus blijkbaar wel, afhankelijk van welke letters en leestekens U gebruikte, en afhankelijk van de lengte van Uw wachtwoord.
Juist op de onhandige schermen van smartphones en tablets is een tikfout zo gemaakt. En zal het de ene keer de 3e positie van het wachtwoord zijn geweest, dan wellicht een andere keer de 5e of de 10e.

Maar goed, het is opgelost, omdat U uiteindelijk toch mijn eerdere raad opvolgde ;-) .
edwardn
edwardn
Posts: 1582
Entry mode: Graphic
Browsing: Text
View their family tree
Bedankt Wim.
Ik gebruikte inderdaad de mobiele app enkel om eens te bekijken of te laten zien aan nieuwsgierige familieleden. Foto's en dergelijke zijn daarbij niet nodig, enkel gegevens.
Maar ik geef voorlopig mijn "oude"mobieltje niet graag op. Werkt nog steeds prima.

Mvg,

Edward
aartman
aartman
Posts: 2
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Ik vind het jammer dat de mobile app is verdwenen vooral omdat ik hiermee op locatie altijd het een en ander aan mensen wat kon laten zien. Moet nu altijd even een computer of laptop zoeken. De mobile app van geneanet vond ik een zeer nuttige toevoeging
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10960
Op ieder medium waarop u de app kon gebruiken, kunt u via de browser rechtstreeks inloggen op de site van Geneanet.
dirk1965
male
Posts: 1
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Kan er mij iemand zeggen of de app nu nog actief is a.u.b. ?
Ik heb een iPhone en heb deze daarnet gedownload van uit de Apple App Store
Ik kom dan op het startscherm met het logo van Geneanet met daaronder een groene balk met de vermelding Inloggen en een blauwe balk met de vermelding Stamstoom starten
Het inloggen met mijn inschrijvingsnaam en wachtwoord lukt echter niet en krijg steeds de foutmelding inschrijvingsnaam/wachtwoord onjuist terwijl dit zeker correct ingevuld werd
Als deze niet meer actief is is het misschien beter om deze te verwijderen uit de App Store om misverstanden te vermijden
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10960
De app zou jaren geleden al verwijderd zijn uit de appstores. Blijkbaar is een van die stores dus erg eigenwijs.
De app wordt al jaren lang niet verder ontwikkeld of ondersteund, en werkt daardoor sowieso niet onder de nieuwere besturingssystemen, zoals al vele malen staat vermeld in onderwerpen op het forum.

Op oudere mobiele media werkt de app soms nog wel, totdat er te veel updates van het besturingssysteen worden geïnstalleerd. De werking van de app is dus afhankelijk van de nieuwheid van het mobiele medium.

Werkt de app nog, dan is dat mazzel, werkt hij niet, dan is dat jammer, maar daar is verder niets aan te doen.

Mocht u overigens leestekens gebruiken in uw wachtwoord, dan die eens verwijderen, omdat sommige door mobiele media gezien worden als code.
Post Reply

Return to “Geneanet : technische vragen”