Post Reply

Tips voor een beginner?

Niet voor technische vragen en vragen over de werking van het programma.
mmulderprins
female
Posts: 21
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Ik ben onlangs begonnen met het opzetten van mijn stamboom. Heb op deze site al veel informatie kunnen vinden. Ook op andere websites al e.e.a. gevonden.
Zijn er goede tips hoe je een stamboom uitzoekt? Hoe weet ik of informatie uit andere stambomen correct is? Waar kan ik het beste beginnen met zoeken? Hoe zorg ik dat ik bijhoudt waar ik wat gezocht en/of gevonden heb?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10830
U weet nooit of informatie uit andere stambomen correct is, en daarom raden wij dan ook altijd aan om de elders gevonden data eerst zelf te controleren in de (online) archieven, alvorens deze handmatig over te nemen.

Als u gewoon steeds verder werkt vanuit de laatste personen die u invoerde, dan komt u al een heel eind.
denwoesten
denwoesten
Posts: 4
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Ik geraak geen stap verder ,nu wou ik mijn schoonfamilie toevoegen maar deze staat nu apart ,ik zie ook niet hoe je bij een persoon een partner voegt , 't is werkelijk chinees voor mij en wat met die nummers bij elke persoon ???
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10830
Om een partner aan een persoon te koppelen gaat u eerst naar het profiel van die persoon. Vervolgens klikt u op 'Bewerken' en dan voor 'Partner toevoegen'.

Mocht de partner a; in uw bestand aanwezig zijn, dan alleen de achter- en voornamen en het geslacht invoeren en op 'Bevestigen' klikken. Er volgt dan een melding van het systeem met een lijstje namen. Uit dat lijstje selecteert u de juiste partner, en vervolgens klikt u op 'Verbinden'.

Hoe heeft u eigenlijk uw schoonfamilie ingevoerd, als dat niet via uw partner ging ?
denwoesten
denwoesten
Posts: 4
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Ik heb de familie willen toevoegen via "een familie aanmaken ! Kan ouders toevoegen aan persoon of moet je eerst beginnen met de oudste ?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10830
Die functie dient u alleen te gebruiken als u daadwerkelijk een losse stamboom wilt aanmaken, of personen die u nog niet aan uw stamboom kunt koppelen. Dus niet om schoonfamilie in te voeren, want die kunt u koppelen aan uw partner.

Voor de rest kunt u vanuit de personen binnen uw stamboom personen blijven toevoegen, als partners, ouders, kinderen. Met die functies kunt u alle kanten op binnen uw familie, zolang u de lijntjes maar volgt en aan de juiste personen blijft koppelen.
eschrempft
eschrempft
Posts: 3
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Omdat ik soms een persoon foutief of dubbel invoer, wil ik die persoon weer wissen. Dus op persoon verwijderen klikken en bevestigen en dan gebeurd er vervolgens niets. Wat die ik verkeerd?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10830
Als u een persoon wilt verwijderen, dan mag die persoon niet verbonden zijn aan een partner en/of aan kinderen. Die eventueel dus eerst loskoppelen vanuit 'Partnerschap bewerken' op het profiel van de te verwijderen persoon.

Waarom er niets gebeurde weet ik niet.
Kunt u de naam van de te verwijderen persoon noemen ?
eschrempft
eschrempft
Posts: 3
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Ik heb er in wanhoop maar 2x ?? vermeld en weet nu niet eens meer hoeveel dat er zijn. Maar ik zal dat loskoppelen proberen.
eschrempft
eschrempft
Posts: 3
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Het loskoppelen lukte gelukkig bij 1 persoon, ga morgen de rest bewerken dank vast.
mjlwouters
female
Posts: 3
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Mijn neef heeft al een groot deel van de stamboom van mijn moeder uitgezocht. Die staat ook op Geneanet. Nu heb ik zelf een deel van de stamboom van mijn vader gemaakt, maar hoe kan ik die uitgewerkte stamboom van mijn moeder (door mijn neef uitgezocht) nu kopiëren in die van mij?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10830
Door deze handmatig in te voeren, of middels een gedcom te importeren.

Bij importeren kiezen voor 'Gegevens toevoegen', want anders overschrijft u uw huidige stamboom.
mjlwouters
female
Posts: 3
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Dank u wel voor het zo snelle antwoord.
Ik heb importeren gevonden, maar weet niet hoe ik een Bestand maak van die andere stamboom. Of moet je daarvoor Premium lid zijn?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10830
U kunt zelf die gedcom niet aanmaken, dat moet uw neef doen, mits hij daartoe bereid is.
De geëxporteerde gedcom kan hij dan middels een e-mail aan u toesturen, en u kunt die dan vervolgens importeren in uw account.
mjlwouters
female
Posts: 3
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Dank! Geweldig, gaan we proberen!
Marie-José
Post Reply

Return to “Vragen over accounts en Premium”