Post Reply

Eigenaar overleden. Wat te doen met de stamboom?

Niet voor technische vragen en vragen over de werking van het programma.
avanmook
male
Posts: 1
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Hallo,

Reeds 10 jaar geleden is mijn vader gestorven. Hij was eigenaar van de stamboom. Mijn moeder wilde alles in stand houden, maar onlangs is ook mijn moeder overleden. Eerlijk gezegd ben ik zelf niet zo'n genealoog(?), maar vind het ook weer zonde om het account op te heffen en alle gegevens - spreekwoordelijk - in de kliko te gooien.

Heeft iemand een suggestie hoe hier mee om te gaan.

Bedankt,

Rene van Mook (zoon eigenaar)
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10830
Onze deelneming met Uw verlies.

Uw vader had op Geneanet een 'testament' ingesteld, waarin hij wilde dat de stamboom zou blijven bestaan.
Wij zullen de eigenaar instellen als overleden. De account en stamboom blijven dan bestaan, maar er wordt aangegeven dat de eigenaar is overleden. Ook zullen de contactopties worden geblokkeerd.
mmulderprins
female
Posts: 21
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
Hoe kun je als eigenaar van een stamboom zo'n 'testament' maken en zorgen dat je gegevens blijvend beschikbaar zijn na je overlijden?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10830
Na inloggen klikken op de naam van uw account rechts bovenin het scherm. Dan kiezen voor 'Persoonlijke opties', en voor het tabje 'Uw Geneanet-account na uw overlijden'.

Let op : Geneanet krijgt nimmer automatisch vanuit enige instantie een bericht van overlijden van een van haar gebruikers. Die melding zal dus altijd vanuit een van de nabestaanden moeten komen. Het is daarom raadzaam om voor die nabestaanden iets achter te laten, waarin uw handel en wandel op het internet beschreven staat. Dus accounts en wachtwoorden op de sites die u gebruikt, zodat die naar uw wensen kunnen worden afgesloten.
mmulderprins
female
Posts: 21
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
hartelijk dank voor deze snelle reactie!
Post Reply

Return to “Vragen over accounts en Premium”