Post Reply

Uitrekenen aantal naamdragers

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
bartschelstraete
bartschelstraete
Posts: 42
Hallo,

Ik vraag mij al een tijdje af hoe ik het aantal naamdragers kan bereken dat in mijn stamboom worden weergegeven. Hoe kan ik dat doen met de toepassingen van Geneanet?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10960
Dat hoeft U niet uit te rekenen, want die heeft Geneanet al voor U geteld, indien ik tenminste mag aannemen dat U achternamen bedoelt.

Even naar een willekeurig profiel gaan, en daar de cursor bewegen over de invoerveldjes rechts in de banner. Vervolgens kiezen voor 'Alle namen tonen'. Daarna klikken op de beginletter(s) van de naam waarvan U wilt weten hoeveel er in Uw stamboom staan vermeld.
bartschelstraete
bartschelstraete
Posts: 42
Sorry, ik vind het niet. Dus ik ga naar een persoon, ik klik op het vakje, maar daarna ben ik de weg kwijt. Ik zie ook geen 'Alle Namen-rubriek'
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Posts: 10960
Zie afbeelding.
Alle  namen tonen.jpg
Er is nog een andere optie waar naast de frekwentie van de achternamen, ook die van de voornamen kan worden bekeken. Daarvoor gaat U naar een willekeurig profiel in de stamboom, en klikt U op de titel van de stamboom links in de banner (zie groene pijl in afbeelding). Er opent zich dan een groot menu waarin U onder 'Familiegeschiedenis kunt klikken op 'Stamboom statistieken' (zie rode pijl in afbeelding). In het volgende menu kunt U dan kiezen voor de frekwentie van de namen. Deze staan daar op volgorde van meest voorkomende.
Stamboomstatistieken.jpg
Post Reply

Return to “Geneanet : technische vragen”