Post Reply

wapenschild opzoeken

Voor een gedetailleerd overzicht, zie : 'Hulpwetenschappen' in het klembord.
dinneke25
dinneke25
Posts: 23
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree

wapenschild opzoeken

Post by dinneke25 »

hallo allemaal

kan iemand me zeggen hoe ik het wapenschild van mijn familie kan opzoeken


groetjes dinneke
glemmens1940
glemmens1940
Posts: 40
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Hallo,

Dan zou je het beste kontakt op kunnen nemen en naar de web site gaan van het Centraal Bureau voor Genealgie (CBG) in Den Haag en het web adres is - www.cbg.nl
Rechts boven op de eerste pagina van dat web adres moet je dan de naam intijpen die je zoekt en dan zoek je verder.

Maar je kunt hen zelf ook aanschrijven .

Mocht je familie geen oorspronkelijk wapen dan kun je dat - of zelf ontwerpen of met hun hulp en hun wapenontwerper er een wapen registreren.

Lees echt eerst uitvoerig hun web site.

Veel succes,

Gerard Lemmens
willyvc
willyvc
Posts: 4
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree

Re : wapenschild opzoeken

Post by willyvc »

In Vlaanderen kan je sinds 1998 je eigen wapenschild (laten) maken. Zie https://heraldiek.onroerenderfgoed.be/.
Indien de familie WILLEM in het verleden een wapenschild had, dan kan je dat terug voor je familie laten valideren via de Vlaamse Heraldische raad.
Hier http://www.euraldic.com/blas_wi1.html staat een inventaris en een korte beschrijving van heraldische wapens zoals verzameld door J.B. Rietstap maar daarin is geen WILLEM bekend wel naamsvarianten.
ffthijs
male
Posts: 2
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree

Re : wapenschild opzoeken

Post by ffthijs »

Nu weet ik niet wat uw familie naam is, Maar ik ben in het bezit van het familie wapen THIJS. :) In dien u intressen heeft schrijf maar even naar mijn mail adres -->>  [email protected]  <<--  Ik zal het U dan laten toe komen.

groet  Frank Thijs
rogeliob
rogeliob
Posts: 1
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Dag Dinneke,
In de meeste stedelijke bibs bestaat de lijst der familieschilden in twee volumes met blauwe kaft.
Mijn familieschild vond ik in de gemeentelijke bib van Kuurne.
Op basis van een kopie tekende ik het schild in de juiste kleuren, voegde er een helm en het dekkleed aan toe, met dit resultaat.
mvg
Roger Baert
Attachments
Baertschild +.jpg
glemmens1940
glemmens1940
Posts: 40
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Dag Dinneke,

Ik zou je ook willen aanraden dat je eerst iets over Familie wapens gaat lezen zodat je de korrekte namen gebruikt die hierboven door aandere ook door elkaar gebruikt schijnen te worden.

Een familie wapen houdt in :
a. het schild.
b. de dekkleden
c. het helmteken

Als je googled voor familie wapens zul je zeker het een en ander kunnen vinden.

Veel succes met je research,

Gerard Lemmens
Post Reply

Return to “Hulpwetenschappen, o.a. naam- en plaatskunde, dialecten, heraldiek”