Post Reply

Stamboom zichtbaar maken


jokapi2
female
Posts: 5
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree

Stamboom zichtbaar maken

Post by jokapi2 »

Beste, ik heb reeds meermaals geprobeerd om mijn stamboom aan te maken met geneanet. Via het gedecom bestand heb ik mijn gegevens kunnen binnenhalen. Het lukt me echter niet om mijn stamboom zichtbaar te maken zodat ik hem kan bijwerken en nieuwe namen kan ingeven. Wat doe ik verkeerd?
Alvast dank, Katrien
odettefranssen
odettefranssen
Posts: 1462
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Hallo Katrien,

je stamboom is zichtbaar via deze link naar je homepage http://gw2.geneanet.org/jokapi2 en daar klikken op de sosa nr. 1, de bron van de stamboom (in dit geval jouzelf).

Je krijgt dan dit te zien (bijlage hieronder).

Op iedere naam kun je klikken en dan kun  je daar in het idividuele fiche alles bijwerken zoals je wil, via de link rechts bovenin ("wat wenst u te doen"?).

Succes en hartelijke groet, Odette

Attachments
decocker.jpg
jokapi2
female
Posts: 5
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Dank voor je snelle antwoord. Ik wil graag bijwerken via de invoermodule. Jongens in een blauw kader, meisjes in een roze kader en via grijze pijltjes om personen toe te voegen. Hoe kom ik op deze pagina terecht?
Alvast bedankt, Katrien
odettefranssen
odettefranssen
Posts: 1462
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Hallo Katrien,

dan ga je naar GeneaNet > Mijn stamboom > Invoermodule

hier is de link http://nl.geneanet.org/arbre/

Veel plezier en hartelijke groet, Odette
jokapi2
female
Posts: 5
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
U hebt nog geen enkel geïllustreerd stamboom aangemaakt. Om de stamboom van een persoon aan te maken, te downloaden, af te drukken of een professionele afdruk te bestellen, ga naar de fiche van die persoon en maak dan gebruik van het afdrukmenu "Stambomen, lijsten, enz..." onderaan de fiche. en Bijwerken

> Een familie aanmaken


> Gedcom versturen


> Geschiedenis van de wijzigingen


> Een datum aanpassen


> Plaatsenlijst


> Bronnenlijst


> Beroepenlijst
Dit is wat ik zie, de mogelijkheid "invoermodule zie ik nergen staan. Sorry voor het ongemak, Katrien
odettefranssen
odettefranssen
Posts: 1462
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Oh ik ben ook een sufferd. Ik zie nu (en je zei ook al) dat je stamboom via een gedcom is geupload.

Dan krijg je geen toegang tot de invoermodule (roze en blauwe vakjes), die is er alleen als de hele stamboom handmatig hier is ingevoerd.

Als je iets wil wijzigen aan de gegevens van personen in je stamboom zoals die nu is, dan ga je naar de fiche van de betreffende persoon (bijvoorbeeld jezelf, zoals in het voorbeeld hieronder) en kies uit het menu rechts bovenaan ('wat wenst u te doen?') waar je naar toe wil.

Hartelijke groet, Odette

Attachments
decocker2.jpg
jokapi2
female
Posts: 5
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Dit is heel jammer, zo moet je dus alles toch opnieuw ingeven, of kan dit wel als je lid bent van de bevoorrechte club?
Ik ben eerder eens begonnen met het ingeven maar om de stamboom zoals ik hem nu heb helemaal opnieuw in te geven zie ik dat niet echt zitten :-).
Groetjes, en heel erg bedankt voor je snelle antwoorden, Katrien
odettefranssen
odettefranssen
Posts: 1462
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Goedemorgen Katrien,

nee het heeft met lidmaatschap niets te maken, het is een keuze die men bij registratie al maakt: ofwel gedcom uploaden ofwel handmatig invoeren.

Wat je zou kunnen overwegen is om een tweede account aan te maken (dat mag hoor, zelfs onder hetzelfde emailadres, wel heb je een andere gebruikersnaam en paswoord nodig) en daar te experimenteren met handmatig invoeren, terwijl je de andere informatie (met Gedcom geupload) gewoon laat staan.

Hartelijke groet, Odette
jokapi2
female
Posts: 5
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Dankjewel Odette,
Ik was reeds eerder begonnen met alleen mijn rechtsreekse voorouders in te geven. Nu wil ik helemaal overstappen naar geneanet. Uiteraard zou ik het jammer vinden als alle andere informatie verloren zou gaan. Het zal wat tijd vragen maar dit kan dan ook weer een verdieping zijn en heel wat nieuwe resultaten opleveren als ik merk dat bepaalde gegevens ontbreken :-)
Oprechte dank voor je tijd en uitleg, Katrien
tdmt45
tdmt45
Posts: 7
Entry mode: Graphic
Browsing: Graphic
View their family tree
beste,
odette franssen,
langs deze weg probeer ik het nogmaals.
Graag had ik, na invulling van alle leden op mijn stamboom, een volledig overzicht willen afdrukken.
helaas kan dit niet tenzij in 2x A4,wat niet mooi is.
De mogelijkheid zou bestaan dat Geneanet dit kan op één blad, tegen betaling uiteraard.
Indien dit mogelijk is zou ik van deze dienst willen gebruik maken.
Maar ik moet nog enkele personen toevoegen.
Graag een seintje als het mogelijk is.
Met vriendelijke groeten
tdmt5 .
Ook heb ik, tevergeefs, ondanks het gebruik van de juiste cijfers en gegevens, kom ik niet terecht.??via Europese overschrijving.
Dit om lid te worden van de bevoorrechte club.
odettefranssen
odettefranssen
Posts: 1462
Entry mode: Text
Browsing: Text
View their family tree
Goedemorgen meneer De Meulenaere,

de Nederlandstalige tak van GeneaNet biedt deze service niet, maar de Franse wel: u vindt daar op de homepage een 'winkel' (boutique) waar men onder andere afdrukken van de stamboom kan bestellen (in het Frans!).

Dit is de link: http://boutique.geneanet.org/catalog/product_info.php?products_id=106269&rb=0

Helaas kunt u in het Nederlands nog geen volledig overzicht bestellen, wel afdrukken maar dan op meerdere vellen. Misschien is het wel mogelijk om te overleggen met uw plaatselijke printer, of zij wellicht aan de hand van uw .pdf een overzicht kunnen maken?

Dan over uw lidmaatschap: als ik het goed begrijp heeft u geld overgemaakt maar geen abonnement of verlenging gekregen? Wilt u mij via [email protected] een schermafdruk of andere print van uw bankafschrijving sturen? Dan ga ik er dadelijk achteraan.

Met vriendelijke groet,
Odette Franssen
Post Reply

Return to “Andere programma's”